miercuri, 21 ianuarie 2015

MICROISTORIA ACUSTICĂ A CLUJULUI (V). TRENUL URBAN CU ABURI

DENUMIRE STRĂZILOR E CEA ACTUALĂ

A circulat între anii 1893 şi 1902. Motivul (sau unul din motivele) desfiinţării ar fi fost accidentele cauzate de acesta. Traseul avea forma aproximativă a semnului vocalic "Kamaţ" din limba ebraică, dar poziţionat răsturnat. Deci:

  • traseul pornea de la gară şi mergea pe străzile Horea şi Regele Ferdinand, ajungând la "Melody"; asta era componenta nordică
  • de la Melody, ramura estică mergea pe Bulevardul 21 Decembrie şi Fabricii până, aproximativ, în dreptul Kaufland-ului actual
  • tot de la Melody pornea şi ramura vestică pe traseul Piaţa Unirii (latura nordică), Strada Memorandumului şi Calea Moţilor, până la Pârâul Popii care trece prin curtea "Agronomiei"
Existau şi două derivaţii:
  1. una care pornea chiar de la Melody - spre sud - pe latura estică a Pieţei Unirii şi ajungea până la Bulevardul Eroilor
  2. alta care pornea de la intersecţia Căii Moţilor cu Strada George Coşbuc şi ajungea până la actuala Alee a Stadionului
Garniturile aveau în componenţă şi vagoane de călători, dar şi de marfă. Nivelul de zgomot nu avea cum să fie prea scăzut şi, ca urmare, e foarte posibil ca trecerea acestuia să fi cauzat un anume disconfort locuitorilor din zonă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.